Lapkričio 8-oji paskelbta Europos sveikos mitybos diena

Lapkričio 8️⃣ -oji paskelbta Europos sveikos mitybos diena. 🥗👩‍🍳Sveika mityba yra vienas pagrindinių sveikatą lemiančių gyvensenos veiksnių bei ligų riziką mažinančių elementų. 
Visuomenės sveikatos specialistai primena apie sveikos mitybos reikšmę ir pagrindines sveikos mitybos taisykles. 
Sveika mityba priklauso nuo to, ar žmogus suvartoja jam būtinų maisto medžiagų (baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų, skaidulinių, mineralinių ir kt.) tinkamą kiekį. Pagrindiniai netinkamos mitybos padariniai – viršsvoris, nutukimas arba priešingai – organizmo nualinimas, anoreksija. Nutukusių žmonių pasaulyje vis daugėja.
Sveikos mitybos rekomendacijos ir taisyklės: 🤔
📍Valgyti įvairų maistą;
📍Kiekvieną dieną valgykite visagrūdžių produktų;
📍Penkis kartus per dieną valgykite daržovių, vaisių ar uogų;
📍Kontroliuokite riebalų vartojimą;
📍Rinkitės liesą mėsą ir liesos mėsos produktus. Ribokite perdirbtos mėsos ir raudonos mėsos kiekį;
📍Vartokite liesus pieno produktus;
📍Valgykite žuvį du ar tris kartus per savaitę;
📍Ribokite maisto produktus ir gėrimus, kuriuose yra daug cukraus.
📍Valgykite nesūrų maistą. Gamindami maistą ribokite druskos kiekį;
📍Rinkitės maisto produktus, pažymėtus simboliu „Rakto skylute“;
📍Gamindami ar rinkdamiesi jau pagamintą maistą, rinkitės tausojančius maisto gaminimo būdus;
📍Atkreipkite dėmesį į maisto produktų etiketes;
📍Valgykite reguliariai ir sakingai;
📍Gerkite pakankamai vandens;
📍Venkite vartoti alkoholinius gėrimus;
📍Palaikykite energijos balansą, daugiau dėmesio skirkite fiziniam aktyvumui;
📍Siekite, kad jūsų mityba būtų ne tik sveika, bet ir tvari.

Lapkričio 6-ąją Lietuvoje švenčiama pyragų diena

Lapkričio 6️⃣-ąją Lietuvoje švenčiama pyragų diena. 🥧 Šia proga kviečiama kepti pyragus, dalintis su draugais, kolegomis, nudžiuginti namiškius netikėtu receptu. 👩‍🍳👨‍👩‍👧‍👦 Tačiau ar daugelis iš mūsų žino, kaip pasigaminti sveikatai palankų pyragą? Kokiu pyragu nudžiuginti kolegas bei namiškius? 🤔
🍰Gamindami namuose pyragus saldumui išgauti naudokite ne rafinuotą cukrų, o tiesiog šviežius, šaldytus ar džiovintus vaisius, uogas net ir daržoves. Nerafinuotas cukrus, medus, klevų sirupas yra mažiau perdirbti, praėję mažiau technologinių operacijų, su natūraliomis skoninėmis savybėmis, bet jų kiekį taip pat reikia riboti. Jei pyrago recepte nurodyta 200 g cukraus, dėkite – 50 g nerafinuoto cukraus ir kitą saldumą išgaukite iš vaisių ar uogų.
🍰Kepant tortus, pyragus, rinkitės viso grūdo miltus: kvietinius Spelta miltus, ruginius, avižinius, kukurūzų, grikių miltus, avižų sėlenas, kviečių gemalus. Dalį miltų galima pakeisti maltais riešutais, sėklomis ar maltomis kruopomis (pavyzdžiui, soromis).
🍰 Žaliavalgiškiems desertams galima rinktis – daigintus, brinkintus grikius, stambius avižinius dribsnius. Viso grūdo produktai palankesnės žmogaus sveikatai, nes išvengiama cukraus šuolių kraujyje, išlieka ilgesnis sotumo jausmas.
🍰Riešutai, sėklos yra puikus pasirinkimas gaminant žaliavalgiškus t.y. termiškai neapdorotus pyragus, desertus, kuriuose išsaugomos visos vertingos maistinės medžiagos. Taip pat tinka riešutų sviestai ir malti riešutai karštų pyragų gamybai, praturtinamas pyragas sveikatai palankiais riebalais, baltymais. Sėklas smulkinti, nes jas sukramtyti pakankamai sudėtinga, o nesuvirškintos jokios naudos organizmui neduoda.
🍰Riebumą ir tinkamą konsistenciją padeda išgauti avokadas. Kepant pyragus, sausainius galima naudoti nerafinuotus aliejus, kurie atlaiko terminį apdorojimą (ypač tyrą alyvuogių aliejų, saulėgrąžų ir pan.), tačiau kepimo temperatūra turi būti ne aukštesnė nei 180 laipsnių, kad nesusidarytų kancerogeninės medžiagos. Pyragų skoniui ir kvapui – natūralūs ingredientai Saldžiarūgščiam skoniui, spalvos intensyvumui, ypač gaminat žaliavalgiškus pyragus puikiai tinka – citrina ir jos sultys, obuoliai ir jų tyrės, taip pat liofilizuotų vaisių ir uogų milteliai (pavyzdžiui, juodieji serbentai, avietės). Pyragų, tortų purumui puikiai tinka pieno produktai – nesaldintas jogurtas, kefyras.
🍰Namuose gamintas maistas visuomet sveikiausias, nes ne tik galime sudėti sveikatai palankiausius produktus, bet ir gaminti su meile ir gera nuotaika.

Nacionalinis karantinas 11.07 - 11.29

❗ Vyriausybės nutarimu visoje Lietuvoje nuo šeštadienio skelbiamas karantinas, 🚧 kuris truks tris savaites. 
❗ Šiuo laikotarpiu bus sustabdyta arba apribota veikla tam tikrose ūkio šakose, sustiprintos infekcijų kontrolės priemonės, o darbas ir mokymas organizuojamas užtikrinant kuo mažesnį kontaktų skaičių.

Dėl paskaitų karantino metu

Dėl esamo karantino nuo spalio 26 dienos Kretingos rajone, todėl dalį paskaitų perkeliame nuotoliniu būdų, o dalį atšaukiama ‼️
📌 Spalio 28 diena 17:15 val. paskaita „Fizinė ir emocinė priklausomybė nuo maisto įveikti manoma“ įvyks nuotoliniu būdu (registruotis galima Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.);
📌 Spalio 26 diena 16:00 val. paskaita „Gimdymas“ įvyks nuotoliniu būdu (registruotis galima Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.);
📌 Spalio 27 diena 16:00 val. paskaita „Kūdikio priežiūra pirmaisiais mėnesiais“ įvyks nuotoliniu būdu (registruotis galima Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.);
📌 Spalio 27 diena 17:00 val. atšaukiama paskaita „Maistinių aliejų gamyba namų sąlygomis su Danute Kunčiene“;
📌 Sportai atšaukiami: Rūdaičiai, Salantai, Kretingoje 2 grupės.

Informacija

‼️ Kretingos raj. savivaldybės visuomenės sveikatos biuras informuoja, kad spalio 26 - lapkričio 6 dienomis, lankytojai bus aptarnaujami nuotoliniu būdu ‼️