Nemedicininės kaukės turi saugoti, o ne imituoti apsaugą

Koronaviruso (COVID-19) infekcijos prevencijai viešumoje nešiojamos komercinės ar savo gamybos nemedicininės kaukės neturėtų būti dėvimos, siekiant išvengti baudos ar eksperimentuojant jomis kaip aprangos detale. Kaukės dėvėjimo tikslas – apsaugoti ją dėvintį žmogų ir aplinkinius nuo šios infekcijos. 😷
Pabrėžiama, kad kaukių naudojimas viešosiose vietose yra tik viena iš prevencijos priemonių. Siekiant užkirsti kelią infekcijos plitimui, būtina laikytis atstumų, riboti socialinius kontaktus, būti namuose sergant, pagal galimybes dirbti nuotoliniu būdu, laikytis kvėpavimo etiketo, rankų higienos, neliesti veido, nosies, akių ir burnos. ‼️‼️‼️

Mokyklinė kuprinė: patarimai tėvams

Tėvai, turintys mokyklinio amžiaus vaikų, atėjus naujiems mokslo metams dažnai susiduria su problema kai vaikui reikia nupirkti naują kuprinę.🎒🎒🎒
Dauguma mokyklinio amžiaus vaikų 👧🧒 greitai pavargsta. Jie dažnai skundžiasi sprando, pečių juostos, nugaros, juosmens srities, galvos skausmais. Pastaruoju metu dažnesnės ir regėjimo problemos, stuburo iškrypimai. Todėl būtų protinga vadovautis keliais patarimais, kurie padėtų išvengti daugelio problemų teisingai pasirenkant ir nešiojant kuprinę.
Svarbu vaikui nuo pat mažens ugdyti tinkamus darbo ir poilsio įpročius. Vaiko organizmas dar tik vystosi ir formuojasi, kaulų ir raumenų sistema nėra pritaikyta ilgai trunkančiam darbui sėdint. Todėl reikėtų daryti reguliarias pertraukėles ruošiant namų darbus, nes fiziniai pratimai pagerina kraujo ir medžiagų apykaitą, apsaugo nuo ilgalaikio vienos kūno vietos apkrovimo. Labai svarbu, kad tėvai stebėtų vaiko laikyseną.
Pateikiame patarimus renkantis kuprinę👇‼️

Įtraukti paantraštę 4

Maistinės skaidulos ir jų nauda organizmui

Maistinės skaidulos – tai augalinės kilmės medžiagos, kurių funkcija mūsų organizme gana paprasta – padėti virškinimo sistemai. Skaidulos padeda judėti maistui per visą žarnyną. Skaidulos, judėdamos per žarnyną, sugeria vandenį ir palengvina tuštinimąsi. Rekomenduojamas skaidulų kiekis moterims 👩‍🦰 yra 2️⃣5️⃣gramai, o vyrams 👨‍🦰 3️⃣8️⃣ gramai.
Skaidulų nauda:
• Reguliuoja cukraus kiekį kraujyje;
• Palaiko širdies sveikatą;
• Mažina cholesterolio kiekį;
• Sumažina insulto riziką;
• Palaiko odos sveikatą;
• Sumažina divertikulito riziką;
• Sumažina hemorojaus riziką;
• Padeda, esant dirgliosios žarnos sindromui;
• Valo žarnyną ir palaiko jo sveikatą;
• Reguliuoja žarnyno rūgštingumą;
• Apsaugo nuo vidurių užkietėjimo;
• Apsaugo nuo akmenų inkstuose ir tulžies pūslėje;
• Prevencija dėl storosios žarnos vėžio;
• Palaiko sveiką kūno svorį.
Skaidulos skirstomos į 2 tipus pagal tirpumą vandenyje, dažniausiai abiejų skaidulų yra visuose augalinės kilmės produktuose.
Tirpių skaidulų funkcijos:
📍Reguliuoja cukraus kiekį kraujyje;
📍Užlaiko maistines medžiagas skrandyje ir taip ilgiau suteikia pilnumo jausmą;
📍Mažina blogojo cholesterolio (MTL) kiekį;
📍Naudingos žmonėms, sergantiems cukriniu diabetu ir metaboliniu sindromu.
Tirpių maistinių skaidulų daugiausiai yra brokoliuose, briuselio kopūstuose, pupelėse, špinatuose, obuoliuose, apelsinuose, greipfrutuose, avižiniuose dribsniuose, vynuogėse, slyvose.
Netirpių skaidulų funkcijos:
📍Keliaudamos per virškinimo sistemą, netirpios skaidulos kontroliuoja žarnyno rūgščių ir šarmų pusiausvyrą (pH);
📍Palaiko peristaltiką – žarnyno sienelių susitraukinėjimą, kuri stimuliuoja maisto judėjimą žarnyne;
📍Apsaugo nuo vidurių užkietėjimo;
📍Pagreitina toksinų pašalinimą per gaubtinę žarną
📍Palaikydamas tinkamą rūgščių ir šarmų pusiausvyrą, neleidžia mikrobams išsiskirti kenksmingų medžiagų, kurios gali sukelti storosios žarnos vėžį.
Netirpių skaidulų daugiausiai yra tamsiai žaliose lapinėse daržovėse, šakninių daržovių lupenose, riešutuose, sėklose, vaisių žievelėse, nemaltų kviečių produktuose ir kviečių ir kukurūzų sėlenose.
‼️👇Lentelėje pateikiama geriausių maistinių skaidulų šaltiniai 👇 ‼️Geriausi maistinių skaidulų šaltiniai page0001 1Geriausi maistinių skaidulų šaltiniai page0002Geriausi maistinių skaidulų šaltiniai page0003Geriausi maistinių skaidulų šaltiniai page0004

„Fizinis traumos sportuojant ir jų prevencija“ paskaita

‼️📢Kviečiame į nuotolinį susitikimą su biomedicinos mokslų daktaru, motyvatoriumi, sveikos gyvensenos ir mitybos specialistu Artūru Sujeta tema: "Fizinės traumos sportuojant ir jų prevencija"👇👇👇🤸‍♀️🚴

„Rakto skylutė“ paženklinti maisto produktai

Kviečiame visus maisto gamintojus savanoriškai ir nemokamai maisto produktus atitinkančius kriterijus ženklinti „Rakto skylutės" simboliu ‼️
Visus maisto produktus atitinkančius kriterijus su „Rakto skylutės" simboliu galite rasti: 👇
„Rakto skylutės“ Facebook paskyra: 👇
https://www.facebook.com/RaktoSkylute/
Dėl produktų ženklinimo gairių, simbolio naudojimo dizaino taisyklių, simbolio atvaizdo ir dėl kitos naudingos informacijos galite kreiptis el. paštu: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.