Pasaulinė sveikatos diena 2020

Pasaulinė sveikatos diena 2020
Balandžio 7-ąją pasaulyje minima Pasaulinė sveikatos diena. Pažymint šią dieną siekiama atkreipti dėmesį į tam tikras su sveikata susijusias temas, pabrėžiant Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) prioritetines sritis. Pasaulinę sveikatos dieną nuo 1950 metų inicijuoja Pasaulio sveikatos organizacija. Šiais metais PSO inicijuoja ir skatina palaikyti slaugytojus ir akušeres.
Nepamirškime pasakyti „Ačiū“ slaugytojoms ir akušerėms, negailėkime gražių žodžių už pagalbą ir rūpestį! 👩‍🔬👨‍🔬❤️

SAUGOKIME SAVO AKIS!

Daugelis mūsų šiuo metu nemažai laiko praleidžiame prie kompiuterio ekrano, todėl būtinai turime saugoti akis ir padaryti pertraukas darant pratimus 🤓🤗👀💻.
Regėjimo sutrikimams didelę reikšmę turi nuolatinis akių pervargimas ir nepakankama jų priežiūra. Vaikams labai svarbu laikytis regos higienos, sveikai maitintis, kuo daugiau laiko praleisti natūralioje dienos šviesoje, pakankamai judėti.
Ikimokyklinio amžiaus vaikai regėjimo įtampos reikalaujančius darbus gali dirbti iki 15-20 min., po to reikalinga 5-10 min. pertrauka. Po skaitymo, rašymo, piešimo ar kitų smulkių darbų negalima iš karto sėsti prie televizoriaus ar kompiuterio. Televizorių žiūrėti reikia sėdint tiesiai prieš jį, ne mažiau kaip 2,5-3 m atstumu, apšviestame kambaryje. Kuo mažesnis vaikas, tuo trumpiau jam leidžiama žiūrėti televizorių (iki 2-3 metų televizoriaus žiūrėti nerekomenduojama visai). Padirbėjus kompiuteriu, televizorių žiūrėti galima ne anksčiau kaip po 1-2 val., taip pat reikia riboti vaikų žaidimus mobiliuoju telefonu.
Per dieną mūsų akys gauna didelį krūvį: tai ilgalaikis darbas prie kompiuterio, skaitymas , vairavimas, reikalaujantis nuolatinio dėmesio ir atidumo. Dėl tokios apkrovos, dienos pabaigoje mes jaučiame, kad mūsų akys yra „pavargusios“. Mes patys galime padėti savo akims susidoroti su kasdieniniu nuovargiu specialių pratimų dėka. Šie paprasti pratimai ne tik pašalins susikaupusį nuovargį, bet taip pat padės išsaugoti jūsų ir jūsų vaikų, akių sveikatą ateityje.
📢AKIŲ STIPRINIMO PRATIMAI📢
👀Greitai mirksėkite 1-2 minutes;
👀Nesukant galvos akimis pažiūrėkite į viršų ir į apačią, į kairę ir į dešinę;
👀Nesukant galvos akimis sukite 5-6 ratus į vieną, po to – į kitą pusę;
👀Nesukant galvos akimis 5-6 kartus pieškite aštuoniukę;
👀Ištieskite ranką į priekį ir, žiūrėdami į smilių, artinkite jį nosies link, kol pradės dvejintis akyse. Kartokite 6-8 kartus;
👀Užsimerkite ir sukamaisiais judesiais lengvai masažuokite vokus pirštų galiukais 1 minutę.

Visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje Dalia

Kokie koronaviruso simptomai?

📢Primename apie koronaviruso simptomus ‼️ Jeigu jaučiate šiuos simptomus BŪTINAI kreipkitės nemokamu koronos karštąją liniją 1808 📞☎️📲

Dėl to, kad tu rūpi

Šiuo permainingu laikotarpiu, svarbu pasirūpinti savo emocine ir psichologine sveikata, tad prireikus pagalbos – galima kreiptis į specialistus 📞🤳

Tavo saugumo instrukcija

Koronaviruso pandemijos laikotarpiu Lietuvoje susikūrė daug savarankiškų pagalbos organizacijų, teikiančių pagalbą priverstinėje izoliacijoje atsidūrusiems žmonėms. Tai labai graži iniciatyva, tačiau neužmirškite, kad net ir priimdami pagalbą iš geradarių, turite laikytis saugumo taisyklių, jeigu norite apsaugoti savo sveikatą ir turtą ‼️