Pasitikrinime mitybos žinias

‼️ Kviečiame iki gruodžio 3 dienos užpildyti klausimyną, kuriuo gyventojai gali pasitikrinti savo žinias mitybos srityje. 📝
🕵Remiantis gautais rezultatais, bus galima nustatyti sritis, kuriose gyventojams žinių nepakanka ir kurioms reikėtų skirti daugiau dėmesio organizuojant sveikos mitybos mokymus.

Lapkričio 14 d. - Pasaulinė diabeto diena

Lapkričio 14-oji minima Pasaulinė diabeto diena. Šios dienos tikslas – didinti supratimą apie ligą. Cukrinis diabetas – medžiagų apykaitos sutrikimas, dėl kurio išsivysto lėtinė hiperglikemija (padidėjęs cukraus kiekis kraujyje) ir dėl sutrikusio insulino išskyrimo ar veikimo mechanizmo arba dėl abiejų priežasčių sutrinka angliavandenių, riebalų ir baltymų apykaita.

Sveika mityba – yra esminė cukrinio diabeto kontrolės dalis. Sergantiems svarbus mitybos reguliarumas ir pastovumas: panašiu laiku, panašus kiekis angliavandenių. Reguliari mityba padeda palaikyti pastovesnę glikemiją. Nėra draudžiamų produktų, tik ribojimas kai kurių produktų kiekis.

Lapkričio 8-ąją minima Europos sveikos mitybos diena

📆Lapkričio 8-ąją minima Europos sveikos mitybos diena. 🍎🥦🥗Sveika mityba sumažina riziką sirgti lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis, nes sveikatą labiausiai, 50 proc., lemia gyvenimo būdas, o sveika mityba yra vienas iš pagrindinių sveikos gyvensenos veiksnių.
Sveika mityba yra tokia mityba, kai organizmas gauna visų jam reikalingų maistinių medžiagų ir energijos optimaliam svoriui ir funkcionalumui palaikyti. Taigi sveika mityba yra sveikatos pagrindas.
Kad mūsų mityba būtų tinkama ir sveika, labai svarbu, kad būtų laikomasi ne vieno ar kelių patarimų, bet būtų atsižvelgiama į visus sveikos mitybos principus ir taisykles bei rekomendacijas. Tad Kretingos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras primena sveikos mitybos pagrindines taisykles 👇:
• Valgykite įvairų maistą;
• Kiekvieną dieną valgykite visagrūdžių produktų;
• Penkis kartus per dieną valgykite daržovių, vaisių ar uogų;
• Kontroliuokite riebalų vartojimą;
• Rinkitės liesą mėsą ir liesos mėsos produktus. Ribokite perdirbtos mėsos ir raudonos mėsos kiekį;
• Vartokite liesus pieno produktus;
• Valgykite žuvį du ar tris kartus per savaitę;
• Ribokite maisto produktus ir gėrimus, kuriuose yra daug cukraus;
• Valgykite nesūrų maistą. Gamindami maistą ribokite druskos kiekį;
• Rinkitės maisto produktus, pažymėtus simboliu ,,Rakto skylutė“;
• Gamindami ar rinkdamiesi jau pagamintą maistą, rinkitės tausojančius maisto gaminimo būdus;
• Atkreipkite dėmesį į maisto produktų etiketes;
• Valgykite reguliariai ir saikingai;
• Gerkite pakankamai vandens;
• Venkite vartoti alkoholinius gėrimus.

Psichikos sveikata paauglystėje

Spalio 10-ąją minima Pasaulinė Psichinės sveikatos diena, šia proga Kretingos Marijono Daujoto progimnazijoje buvo paskelbta psichinės sveikatos savaitė. Mokyklos foje buvo paruoštas stendas ir demonstruojamas filmukas psichikos sveikatos tema. Šeštos klasės mokiniams visuomenės sveikatos specialistė Lina Martinkienė pravedė paskaitas tema „Psichikos sveikata paauglystėje“. Paskaitos metu mokiniai sužinojo kas yra gera psichinė sveikata, kokias problemas ir ligas sukelia prasta psichikos sveikata bei kaip galima gerinti psichikos sveikatą. Paskaitos metu mokiniai atliko kvėpavimo pratimus, kurie padeda gerinti žmogaus nervų sistemą, suvaldyti neigiamas emocijas ir jausmus. Paskaitos metu mokiniai atliko nerimo testą, kuris skirtas įvertinti nerimo lygį bendraujant. Apibendrinus gauto testo rezultatus, galima teigti, kad daugiau nei pusė (58%) šeštų klasių mokinių turi aukštą arba gana aukštą nerimo lygi įvairiose socialinėse situacijose. Aukščiausias nerimo lygis yra 6c ir 6a klasėse.

Informaciją parengė

Lina Martinkienė

Visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje

Paskaita „Mitybos rekomendacijos sergant cukriniu diabetu“

📢 Kviečiame kartu paminėti cukrinio diabeto dieną - lapkričio 15 dieną ! 🎈📆
Nuotolinė, nemokama paskaita „Mitybos rekomendacijos sergant cukriniu diabetu“ ❗ Paskaita ves homeopatė ir Mitybos mokslo specialistė Deimantė Rapalytė Kuliešienė 👩‍⚕️👩‍💻
📆Lapkričio 15 d.
⏰17:15 val.
📩 ✍️Būtina registracija el. paštu: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Kviečiame aktyviai dalyvauti👇