Tausojantis patiekalas

Norint tinkamai subalansuoti mitybą būtina gerinti tiekiamus produktus, turi nelikti sveikatai nepalankaus maisto, o vietoje jo turi atsirasi sveikatai palankesni produktai. Kiekvienas žmogus turi gauti vis daugiau naudingųjų medžiagų iš maisto produktų. Naudingųjų medžiagų įsisavinimas priklauso ir nuo sveikatai palankių maisto produktų gamybos. 

Gaminant patiekalus reikia atsisakyti kepto, sunkaus maisto. Jeigu kepsime ir valgysime apdegusį maistą, kad ir koks bus sveikatai palankus maisto produktas, bet mūsų organizmas valgant apdegusį ar sunkų maistą negaus jokių naudingų medžiagų. Sveikiau ir naudingiau rinktis tausojančius patiekalus – pagaminti išsaugant daugiausiai maistines vertes. Tad rinkimės tausojančiu būdu pagamintus patiekalus.

Tausojantis patiekalas – šiltas maistas, pagamintas maistines savybes tausojančiu gamybos būdu:

  • virtas vandenyje ar garuose;
  • troškintas,
  • pagamintas konvekcinėje krosnelėje.

Tausojantis patiekalai darželiuose turi sudaryti 80 proc., viso maitinimo, 3 kartus per 15 dienų gali būti ne tausojantys patiekalai, t.y. kepti patiekalai.

Didžioji dalis patiekalų tausojantys (troškiniai, kepta su garais konvekcinėje, virta vandenyje, virta garuose, kepta orkaitėje), kad būtų išsaugoma maistinė maistinė vertė ir neužteršiama kancerogeninėmis medžiagomis. Patiekalų gamybos metu maistas negali būti perverdamos, perkepamas, prideginamas.

Nieko nėra sveikiau už šviežiai ruoštą maistą, pagamintą iš kokybiškų žaliavų tausojančiu būdu, su mažiau cukraus, daugiau skaidulinių medžiagų.