Ką valgyti siekiant tapti atspariam nuo virusų karantino metu?

 
📌Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, mūsų sveikata daugiausia priklauso nuo gyvensenos ir mitybos. Nėra nė vieno maisto produkto, kuris žmogaus organizmą aprūpintų visomis maistinėmis medžiagomis ir tinkamu jų kiekiu. Todėl renkantis maisto produktus vertėtų vadovautis jų įvairovės principais, išdėstytais maisto pasirinkimo piramidėje.
📌Tyrimais patvirtinta, kad dažnas karantino periodo palydovas – nuobodulys. Jo išvarginto asmens mityboje gausėja riebalų, angliavandenių, baltymų, o visumoje – kalorijų perteklius. Dar vienas palydovas – stresas, kurio fone ieškoma „komfortinio maisto“, dažniau kramsnojama, užkandžiaujamą taip pat renkantis turtingą angliavandenių maistą.
📌Angliavandeniai skatina serotonino gamybą, tai kelia pozityvumą, mažina nerimą, todėl angliavandenių turtingas maistas yra tarsi antistresinė priemonė. Ir kuo didesnis glikeminis indeksas, tuo tas „antistresinis“ labiau veikia.
📌Dažnas „komfortinio maisto“ vartojimas – pirmas žingsnis kalorijų pertekliaus link, kuris gali komplikuotis į riebalinio audinio išvešėjimą – nutukimą. Nutukimas – lėtinio uždegimo būklė, kuri blogina plaučių, širdies, endokrininės sistemos veiklą ir, kaip parodė pastarųjų mėnesių įvykiai, sietina su rimtomis COVID-19 komplikacijomis.
📌Į savo kasdienį valgiaraštį ne tik karantino metu patariama būtinai įtraukti lapines daržoves, šakniavaisius, avižas, migdolus, bananus, vyšnias. Taip pat ir maisto, kurio baltymuose yra gausiau amino rūgšties triptofano. Pirmenybė – rūgusio pieno produktams.
📌Nereikėtų pamiršti su maistu gauti ne tik baltymų, riebalų, angliavandenių, bet reikia gauti ir vitaminų, mineralinių medžiagų. Būtent vitaminai ir mineralinės medžiagos yra oksidacinio streso slopintojai. Oksidacinis stresas – visų uždegiminių procesų palydovas. Svarbūs – vitaminai E ir C, betakarotenas, vitaminas D, B grupės vitaminai, selenas, cinkas, geležis, omega 3 riebalų rūgštys. Kad visa tai gautume su maistu, reikėtų vėl prisiminti sveikatai palankaus maisto parinkimo piramidę. Jei savo lėkštės turinį dėliosime pagal ją, nieko papildomai vartoti nebereikės.
📌Svarbiausia ne konkretus maisto produktas, bet pats maistas, jo įvairovė ir, žinoma, kiekis.