Visuomenės sveikatos specialisčių veikla ugdymo įstaigose

Lopšelio-darželio „Eglutė“ priešmokyklinukų grupės „Voveriukai“ vaikai dalyvavo visuomenės sveikatos specialistės Jurgitos rengtoje diskusijoje su praktiniais užsiėmimais „Pažinkime mitybos piramidę kartu“. Užsiėmimo metu vaikai diskutavo apie mitybą bei kokia turi būti sveika mityba, statė mitybos piramidės dėlionę. Dalyvavę vaikai susipažino su sveikos ir pilnavertės mitybos pagrindais bei linksmai praleido laiką.

Jurgita Labutytė, visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje

image1      image2

 

Po žiemos, praūžus gripo epidemijai ir atėjus pavasariui pats tinkamiausias laikas stiprinti savo imuninę sistemą. O stiprinti ją padeda – reguliarus fizinis aktyvumas, pakankamas poilsis ir be abejo subalansuota mityba. Valgyti reikia kuo įvairesnį bei gausiai vitaminais praturtintą maistą. 2019 m. kovo 12 d. su lopšelio-darželio „Žilvitis“ „Ežiukų“ grupe išsiaiškinome, jog žmogui rekalingi net 13 vitaminų, o 5 iš jų (A, B12, C, D, E) aptarėme plačiau.
Vitaminas A – dalyvauja regėjimo procese, būtinas vystymuisi, stiprina imunitetą, padeda išvengti infekcijų, padeda formuotis kaulams ir dantims ir t.t. Šaltiniai: Morkos, mėsa, kiaušiniai, paprikos, brokoliai, žuvis.
Vitaminas B12 – gerina plaukų, nagų ir odos būklę, didina energingumą, gerina smegenų veiklą (atmintį), aprūpina raumenis, gerina nuotaiką ir t.t. Šaltiniai: Pienas, sūris, jogurtas, mėsa, kiaušiniai, riešutai.
Vitaminas C – stiprina imuninę sistemą, padeda greičiau gyti žaizdoms, padeda sparčiai augti ir vystytis, stiprina kaulus, gerina dėmesio koncentraciją ir t.t. Šaltiniai: Bananai, kiviai, bulvės, braškės, apelsinų sultys, kopūstai.
Vitaminas D – dalyvauja kaulų ir dantų formavimosi procesuose, mažina kaulų lūžių riziką, palaiko normalią raumenų funkciją, didina atspraumą infekcinėms ligoms, gerina nuotaiką, mažina įtampą, geriną fizinę gyvenimo kokybę ir t.t. Šaltiniai: Pievagrybiai, sausi pusryčiai, lašiša, kiaušiniai, sūris, apelsinų sultys.
Vitaminas E – gerina virškinimo procesą, maitiną odą bei raumenis, gerina nervų sistemos veiklą, svarbus gerai širdies veiklai ir t.t. Šaltiniai: Špinatai, avokadai, graikiniai riešutai, kukurūzai, avižinė košė, pupelės.
Visą tai aptarę, iš popieriaus kirpome pasirinktus maisto produktus, spalvinome, dėjome į popierines lėkštes, o vėliau analizavome lėkštės turinį, kalbėjome kokių vitaminų suvartojame daugiausiai bei kokių vitaminų reikia vartoti daugiau.

Urtė Vaškytė, visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje

53592165 246719239617049 3688098420054032384 n     54425430 1007340499456183 358131948146655232 n

 

Kretingos Marijono Daujoto progimnazijos 2f klasės mokiniai dalyvavo visuomenės sveikatos specialistės pamokoje „Vaikų nutukimas nerimą keliantis reiškinys“. Pamokos metu buvo sveriami mokiniai, matuojamas ūgis, tėvams perduoti duomenys ir pateikta nuoroda kaip apskaičiuoti KMI. 4c klasės mokiniai dalyvavo pamokoje „Laikysenos sutrikimai“. Pamokoje buvo diskutuojama apie taisyklingą ir netaisyklingą laikyseną, taisyklingos laikysenos išsaugojimą. Vaikams buvo patarta aktyviai sportuoti, stiprinti silpnus raumenis, nešioti mokyklinę kuprinę, kuri neviršytų 10 procentų svorio nuo  kūno masės.Visuomenės sveikatos specialistė priminė, kad taisyklingos laikysenos išsaugojimui būtina pusiausvyra tarp aktyvių fizinės veiklos, ramių žaidimų ir statinės veiklos (sėdėjimas valgant, žaidžiant prie televizoriaus, prie kompiuterio, pamokos ir jų ruoša, stalo žaidimai ir kt.).

Valentina Bružienė, visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje