Trumpa sporto programa „Mažai laiko, mažai vietos“

Per užgavėnes - Sveikatai palankūs blynai

Užgavėnės – diena, kai iki soties galime valgyti blynų. 🤤🥞 Bet reikėtų nepamiršti, kad blynų kepimui naudoti tik sveikatai palankius maisto produktus. 🤔
Miltiniai patiekalai bus ženkliai sveikesni, jei juos ruošiant pirmenybę teiksite pilno grūdo miltams. Pilno grūdo miltuose išlieka ženkliai didesnis kiekis mineralų, vitaminų ir skaidulinių medžiagų. Didesnis sotumo jausmas, nes ilgiau skyla. Širdies ligų, cukrinio diabeto, padidėjusio cholesterolio profilaktika – ženkliai mažesni gliukozės kiekio svyravimas, mažina vidurių užkietėjimo profilaktiką. Naudojant pilno grūdo miltus maisto produktuose yra daugiau vertingų medžiagų, jei juos ruošiant bent dalį įprastai naudojamų miltų pakeisite pilno grūdo miltais. Beje, naudojant speltų miltus geriau rinktis jiems pritaikytus receptus, nes jų kepimo ir virimo savybės kiek skiriasi nuo įprastų kvietinių miltų. Taip paįvairinsite savo kasdienę mitybą ir skoniais, ir maistinėmis medžiagomis. Blynus gardinkite šviežiomis arba šaldytomis trintomis uogomis, vaisiais 🍓🍌🥝. Cukrumi nereikėtų piktnaudžiauti, prisiminkime 5g/100g patiekalo. 🧂
Kokia nauda iš skaidulinių medžiagų?
📍padidina maisto apimtį ir sukelia sotumo jausmą;
📍reguliuoja žarnyno veiklą ir vandens pusiausvyrą;
📍pagreitina maisto masės judėjimą plonojoje žarnoje;
📍saugo žarnyną nuo nuodingų medžiagų – sugeria radioaktyvias medžiagas, jas neutralizuoja ir pagreitina jų šalinimą iš organizmo;
📍neleidžia užkietėti viduriams ir padeda išvengti kai kurių vėžio formų, širdies-kraujagyslių ligų ir II tipo diabeto;
📍padeda iš organizmo šalinti cholesterolį;
📍sulėtina gliukozės įsisavinimą, neleidžia per greitai pakilti kraujo cukrui;
📍padeda išsaugoti normalią kūno masę.
Sveikų ir saugių užgavėnių! 🤩👹👺

Valgymo sutrikimo linija

Galbūt jums diagnozuotas valgymo sutrikimas arba įtariate, jog jūsų santykis su maistu tampa nevaldomas ar stipriai kontroliuojantis (dažnai persivalgote, laikotės griežtų dietų, pavalgius sukeliate sau vėmimą, skaičiuojate kiekvieną kaloriją, pernelyg daug sportuojate siekdami atsikratyti svorio)? Galbūt jūsų vaikas serga anoreksija, bulimija, persivalgymo sutrikimu ar įtariate, jog taip gali būti? Jus galite įveikti ligą, pajudėti sveikimo, meilės sau keliu, padėti savo artimajam.
Sveikstant nuo valgymo sutrikimų pasitaiko atkryčių, kuomet atrodo, jog vėl grįžtama į ligą, nusvyra rankos, trūksta palaikymo, sustiprinimo, vilties. Sirgti, turėti sunkumų ar suklupti nėra gėda. Nebijokite apie tai kalbėti, kreiptis pagalbos. Valgymo sutrikimų linija įkurta tam, jog nelauktumėte, kol sunkumai įsisenės. Pasikalbėkime. 🗣
Pokalbis gali padėti suprasti, kas su jumis šiuo metu vyksta, pasijusti priimtam ir pajaustam, sustiprinti ir suteikti vilties sveikimo kelyje, atrasti pagalbos sau būdus. Taip pat pokalbio metu galite sužinoti apie specializuotos pagalbos galimybes. 👇🔍

Karantino atlaisvinimas

‼️ 📢 Visais atvejais turi būti užtikrinamos asmenų srautų valdymo, saugaus atstumo laikymosi, būtinos visuomenės sveikatos saugos, higienos, asmenų aprūpinimo būtinosiomis asmeninėmis apsaugos priemonėmis sąlygos.
Karantino atlaisvinimas: 🔍👇

Nėščiųjų ir žindyvių mitybos rekomendacijos

Moters mityba tiek nėštumo, tiek žindymo metu reikalauja ypatingo dėmesio. Šiais moters gyvenimo tarpsniais ypač padidėja maistinių medžiagų poreikis, todėl svarbu skirti pakankamai dėmesio subalansuotai bei sveikatai palankiai mitybai. 🤱🤰
Nėščiųjų ir žindyvių mitybos rekomendacijose apžvelgiami šiuo laikotarpiu svarbūs mitybos aspektai. Daugumai moterų didesnis maistinių medžiagų, tarp jų – vitaminų ir mineralinių medžiagų, poreikis atsiranda po ketvirto nėštumo mėnesio, tačiau svarbu žinoti, kad kai kurių vitaminų bei mikroelementų, tokių kaip folio rūgštis, vitaminas D, jodas bei geležis, pakankamas kiekis yra būtinas tiek planuojant nėštumą, tiek nėštumo pradžioje.
Nėščiosios ir žindančios moterys turėtų valgyti įvairius maistingus maisto produktus. Nei vienas maisto produktas neturi visų reikiamų maistinių medžiagų ir pakankamo jų kiekio, todėl didesnė tikimybė, kad organizmas gaus visų reikalingų medžiagų pakankamais kiekiais, jeigu bus valgomas įvairus maistas. Moters mityba šiais gyvenimo tarpsniais yra ypač svarbi ne tik jos pačios, bet ir vaisiaus bei kūdikio vystymuisi ir sveikatai. 💕
Nėščiųjų ir žindyvių mitybos rekomendacijas rasite: 👇